1. Berapakah orang yang masuk kedai saya hari ini
2. Dari bilangan ini, berapa orang yang bertanya?
3. Dari bilangan ini, berapa orang yang beli?
Selagi tidak boleh jawab soalan ini, selagi itu kita tak patut lari fokus dan buat benda lain.
Ini asas.
Jika asas ini tiada, kita pun tak tahu nak letak budget pemasaran berapa.
Dan jika kita perlu perbaiki apa2.
Bila sudah dapat yang asas ini, kita semaking hampir dengan pemasaran automatik.
Anda akan tahu:
"jika aku dapatkan X prospek, aku akan dapat Y pembeli".
Dari ini pula, kita sekarang boleh fikirkan, kalau Y pembeli biasanya beli RM100, bagaimana aku nak buat mereka beli RM4000?
Bila anda sudah genggam 'flow' ini erat-erat, untuk mengulangi benda yang sama seperti pejam mata.
Maka memulakan bisnes2 baru menggunakan formula sama, umpama berlari-lari di pantai.
Saya tak galakkan bisnes totally baru.
Tapi saya galakkan "bisnes dalam bisnes".
Dalam bisnes restoran, ada bisnes catering.
Dalam bisnes catering ada personal chef.
Dalam bisnes personal chef ada bisnes cleaning service.
Adakah anda berminat untuk mengisi jawatan kosong dalam industri perniagaan online? Jika anda mahu strategi, teknik dan taktik perniagaan online dan berjaya dengan cemerlang. Isi form dibawah ini. Ianya PERCUMA!
No comments:
Post a Comment