3 Strategi complaint-free



Jangan kuat merungut.


Manusia yang kuat merungut susah untuk berjaya.

Golongan manusia ini lebih cenderung memilih untuk:

1) Mencipta alasan.

2) Tuding jari pada orang lain bagi setiap kesilapan yang baru.

3) Tidak mempunyai matlamat diri.

Cara menangani masalah kuat merungut (kuat komplen) adalah mengikut strategi “complaint-free.”

======
3 Strategi complaint-free
======

Strategi-strategi itu adalah:

1) Bertanggungjawab dalam setiap perbuatan.

2) Kesalahan orang lain, itu kesalahan mereka. Yang penting, apa yang kita lakukan untuk majukan diri sendiri.

3) Sentiasa fokus pada apa yang boleh kita lakukan. Bukan siapa yang boleh kita persalahkan.

======
Berlumba-lumba menjadi kaya
======

Mahu dapatkan tip-tip buat bisnes online secara PERCUMA? Daftar dibawah ini.


Nama Anda

E-mail address




No comments: