3 Tip Menulis Tajuk Iklan

3 Tip Menulis Tajuk Iklan - Aqif Azizan



Ada masalah untuk tulis tajuk iklan?

Pening  kepala untuk hasilkan tajuk iklan yang dapat menarik perhatian pelanggan?

Menulis tajuk (headline) content marketing adalah berbeza dengan menulis tajuk iklan.

Tujuan tajuk iklan adalah menarik perhatian prospek, untuk mengetahui produk
apa yang kita jual.

Tujuan content marketing pula berbeza; Menyelesaikan masalah pelanggan secara percuma. ... Kemudian, baru menawarkan produk atau servis.

Content marketing adalah pemasaran yang mesra-pelanggan.

Fokus kita adalah buat pelanggan seronok membaca kempen marketing kita.

=========
Kesan headline content marketing
=========

Apabila pelanggan seronok, maka mereka akan:

1) Suka pada produk atau servis.

2) Yakin dan percaya pada kita, berbanding para pesaing lain.

Justeru itu, pemilihan tajuk content marketing adalah perkara yang kritikal.

Tajuk yang baik untuk content marketing adalah:

"Tajuk berasaskan nombor."

==========
Contoh headline content marketing
==========

Sebagai contoh, kita menjual produk tudung.

Jika kita menulis tajuk content marketing, maka tajuknya seperti berikut:

1) 5 Jenis fesyen tudung popular 2014.

2) 7 Cara gayakan tudung dan kelihatan cantik.

3) 5 Jenis kain tudung yang susah berkedut.

Mana-mana di antara ketiga-tiga tajuk di atas adalah tajuk yang sesuai, untuk kempen content marketing.

Tajuk seperti atas dapat menarik minat pelanggan untuk baca dan percaya.

===========
Kuasai content marketing 
===========

Syarikat LEGO (Bernilai bilion dolar)
gunakan content marketing.

Air Asia gunakan content marketing.

Forbes gunakan content marketing.

Copyblogger hasilkan jualan ekstra
RM15 juta setahun dengan content marketing.

Belajar bagaimana semua syarikat ini menggunakan strategi content marketing, untuk bisnes

Adakah anda berminat untuk mengisi jawatan kosong dalam industri perniagaan online? Jika anda mahu strategi, teknik dan taktik perniagaan online dan berjaya dengan cemerlang. Isi form dibawah ini. Ianya PERCUMA!


Nama Anda

Alamat Email



No comments: