Pada tahun 2002, Sony Ericsson adalah satu² kompeni yang produce henpon dgn peripheral digital camera. SE mahu menjana buzz dalam skala besar untuk henpon T68i dengan cara yang tidak tradisional seperti tv ads, majalah dll.
SE mahu sesuatu yang lebih organik... person-to-person marketing experience maka SE telah membentuk satu contoh yang terkenal dalam sejarah stealth marketing.
SE telah mengunakan 60 pelakon ditempatkan pada 10 buat bandaraya terkemuka. SE membuat cubaan menyiasat efek viral yang sy kira masih disebut² sehingga kini. Para pelakon ini menyamar sebagai pelancong, pacaran dan orang-orang awam biasa yang mana meminta orang secara rawak agak mengambil gambar mengunakan T68i.
Kesannya..?
Ramai yang berpengalaman mencuba henpon jenama SE yang terbaru ini dan ianya menjadi viral. Kempen oleh SE ini dianggap berjaya kerana T68i telah menjadi salah satu best selling phones di beberapa buat negara.
Pelajari Asas Marketing. Dapatkan tip-tip buat bisnes online secara PERCUMA Daftar dibawah ini.
No comments:
Post a Comment